tisdag 23 februari 2010

Bemanningsföretag

Bemanningsföretagen, serie i massor av delar

Min avsikt med serien om bemanningsföretagen är att ge min syn på några utvalda kriterier, för att slutligen kora en vinnare, som uppenbarligen är bäst. Skämt åsido - alla åsikter jag luftar är högst personliga, men jag tänker belägga dem så gott det går. Kriterierna för bedömningen är:

  • Grafisk layout: går det att navigera på hemsidan? Är den tilltalande?
  • Jobbsökande: vilka alternativ finns för urval av jobb? Är framställningen och sökprocessen naturlig?
  • Bilden av företaget: vilken image vill företaget förmedla? Vilken bild får jag av företaget?

Utan att avslöja för mycket kan jag berätta att det finns extremt stora skillnader mellan de olika företagen och deras hemsidor. Men det visste du kanske, eftersom du uppdaterar Monster.com var 15:e minut. Eller var det Facebook? Hur som helst, först ut är...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar